Нови публикации в Бит и култура

вторник, 16 август 2011 г.

* Поезия, Пусия на герана от Нели Господинова



НЕЛИ  ГОСПОДИНОВА

Пусия на герана





Хей, момко!
В приказките чувам, че те бива,
и никнеш дето никой те не сее.
Обувките навярно ти убиват -
до мене да се доближиш не смееш.
Как гледаш ме с очите на ловеца!...
Как мериш разстояния и криви!...
И целиш се - мишена за стрелеца съм явно.
Гледам, много май те бива!...
Със менците подрънквам от зарана -
да ги напиеш само смелост трябва.
Побързай... път ме чака, не остана...
Не се цели, а китката ми грабвай...
Кобилицата тегне рано-рано.
Вода нагазил – жаден ще останеш!
Софрата ти е къшей хляб от лани -
каквото си дробил - това ще хванеш.
Отколе дебна среща на герана
да ме напиеш като луд гидия...
Ех, стана сякаш, май каквато стана -
краката си ще взема да измия,
че гледането всеки май го знае.
С очите си поне да се напиеш.
Гончията изобщо се не мае.
Дано до утре смелост да добиеш.


Нели Господинова@всички права запазени
худ. Краси Дойчев

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Художник и модел